رفتن به محتوای اصلی
تولید قراردادی تا سه‌میلیون راس دام عشایر در فاز دوم  برنامه ریزی برای توزیع ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی مددت دار در بین عشایر در سال جاری

تولید قراردادی تا سه‌میلیون راس دام عشایر در فاز دوم برنامه ریزی برای توزیع ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی مددت دار در بین عشایر در سال جاری

رئیس سازمان امور عشایر ایران از برنامه‌ریزی برای توزیع ۳۰۰هزار تن نهاده دامی مدت دار در فاز دوم تولید قراردادی دام عشایر در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، شایان نادری در خراسان شمالی در گفتکو با خبرگزاری ها، گفت: در نیمه دوم سال گذشته 200هزار تن نهاده دامی مدت دار در راستای اجرای تولید قراردادی گوشت قرمز، در بین عشایر کشور توزیع شد.

وی از برنامه‌ریزی برای توزیع ۳۰۰هزار تن نهاده دامی برای اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز توسط عشایر برای امسال خبر داد و افزود: بخش زیادی از این نهاده ها، جو و کنسانتره است و عشایر به ازای دریافت نهاده مدت دار، گوشت قرمز تولیدی خود را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل می‌دهند.

نادری ادامه داد: خشکسالی‌ها تاثیر مستقیمی بر روی تعداد دام‌ عشایر گذاشته و باعث شده عشایر در تامین علوفه و نهاده دامی با مشکل رو به رو شوند از اینرو با اجرای طرح تولید قراردادی و توزیع نهاده دامی مدت دار، از عشایر حمایت می کنیم تا دچار ضرر و زیان نشوند و توزیع این  نهاده‌ها در راستای حفظ و افزایش دام و گله‌های عشایر است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: عشایر ۲۵درصد از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می کنند و با اجرای این طرح، در فاز اول یک میلیون راس دام عشایر تحت پوشش تولید قراردادی قرار گرفت و درحال حاضر در فاز دوم تولیدی قراردادی دو تا سه میلیون راس دام قرار داریم و در فازهای بعدی تا شش میلیون راس دام عشایر تولید قراردادی می شوند که 20درصد به میزان تولید گوشت قرمز افزوده می شود.

وی با بیان اینکه هر چادر عشایری یک کارگاه تولیدی است و عشایر نقش زیادی در تولید، اقتصاد و اقتصاد مقاومتی دارند، بر اجرای پروژه ها نیمه کاره در مناطق عشایری تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان در سال جاری، تکمیل پروژهای ناتمام است.

رنگ
سایز متن

شناسه اداره کل امور عشایر استان

  • تلفن تماس: ۳۴۴۵۷۰۶۱-۲(۰۴۱)
  • پیامک: ۳۰۰۰۱۲۲۲۰۰۰۰۱۲
  • تلفن فکس: ۰۴۱۳۴۴۵۳۰۳۹
  • ایمیل: info@ashayer-ea.ir
  • وبسایت: https://ashayer-ea.ir
  • آدرس: تبریز خیابان راه آهن، نبش کوی بهراد، اداره کل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی